Onderzoek van Ivy worldwide

In 2008 heeft Ivy Worldwide onderzoek gedaan naar influencer marketing. Uit dit onderzoek kwam dat de influencers zorgden voor een toename van 84% in verkoop voor een HP product, een toename van 14% in het bezoeken van de website en een toename van 10% in de verkoop van computers in het algemeen.

In tegenstelling tot ons eigen onderzoek is hieruit gebleken dat de influencers dus wel veel invloed hebben op de koopintentie van mensen. Dit onderzoek is gedaan in 2008 en hierdoor zou het misschien nu anders kunnen zijn.

Bron: http://ivyworldwide.com/blog-post/influencer-marketing-case-study-84-percent-increase-in-sales-and-14-percent-increase-in-traffic/

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s