Ons onderzoek

Wat is de invloed van duidelijk dan wel onduidelijk aanprijzen van een product via influencers op de koopintentie van jongeren?

 

Wij waren hier benieuwd naar, omdat we vaak influencers tegen komen op bijvoorbeeld facebook of instagram. Daarom vroegen we ons af of dit daadwerkelijk invloed heeft op de koopintentie van de mensen die de posts van deze influencers zien. We hebben dit onderzocht door 50 mensen te intervieuwen. Aan 25 van deze mensen lieten we een kort filmpje van een influencer zien waarbij het product duidelijk werd gepromoot, de andere 25 mensen lieten we een kort filmpje zien waarbij dit minder duidelijk was. Na het zien van het filmpje vroegen we deze mensen of ze iets was opgevallen in het filmpje. Ook vroegen we of ze nu bereid waren om het product te gaan kopen.

FullSizeRender

Resultaat

2143

 

Na ons onderzoek kunnen we concluderen dat het weinig verschil uitmaakt of een product duidelijk of onduidelijk aangeprezen wordt. We dachten dat het jongeren, zeker in het opvallende filmpje, de producten eerder zou opvallen en dus eerder zouden kopen. Het bleek echter anders en we kwamen erachter dat ook in dit filmpje, de jongeren niet door hadden dat er reclame werd gemaakt.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s